Kvalitetspolitikk
for Siv. Ing. Stener Sørensen AS

SSAS skal levere rådgivningstjenester som oppfyller kundens krav, myndighetskrav og øvrige interessenters krav, slik de er identifisert i vår interessentanalyse. Vi skal kontinuerlig forbedre vårt kvalitets- og miljøstyringssystem for å sikre at vi leverer rett kvalitet, til rett tid og med høy kundetilfredshet.

Denne policyen skal også sikre at SSAS driver sin virksomhet på en ansvarlig, etisk og bærekraftig måte. Vi forplikter oss til å ivareta menneskerettigheter, anstendige arbeidsforhold og miljøhensyn i egen drift og i vår leverandørkjede, i tråd med kravene i Åpenhetsloven og vår sertifisering som Miljøfyrtårn-bedrift.

Virkeområde

Policyen gjelder for alle ansatte, våre leverandører, underleverandører og samarbeidspartnere som leverer varer og tjenester til SSAS

Våre forpliktelser

SSAS forplikter seg til å:

  1. Kontinuerlig forbedring og interessentkrav
    1. Kontinuerlig forbedre kvalitets- og miljøstyringssystemet.
    2. Oppfylle krav fra kunder, myndigheter og øvrige interessenter, som identifisert i vår interessentanalyse
  2. Menneskerettigheter og arbeidsforhold
    1. Respektere grunnleggende menneskerettigheter og sikre anstendige arbeidsvilkår.
    2. Forvente at våre leverandører og samarbeidspartnere gjør det samme.
  3. Miljø og bærekraft
    1. Redusere vår miljøpåvirkning gjennom bevisste valg i prosjekter og drift.
    2. Følge kravene i vår Miljøfyrtårn-sertifisering og kontinuerlig kartlegge og forbedre våre vesentlige miljøaspekter.
  4. Etikk og antikorrupsjon
    1. Ha nulltoleranse for korrupsjon, bestikkelser og uetisk forretningspraksis.
    2. Arbeide åpent og ærlig i alle relasjoner med kunder, leverandører og samarbeidspartnere.
  5. Leverandørkjede
    1. Gjennomføre årlige aktsomhetsvurderinger for å identifisere og redusere risiko i leverandørkjeden.
    2. Stille krav til leverandører og underleverandører om å følge våre etiske og miljømessige prinsipper.
  6. Åpenhet og redegjørelse
    1. Utarbeide og publisere en årlig redegjørelse for aktsomhetsvurderinger i henhold til Åpenhetsloven.
    2. Være tilgjengelige og åpne om hvordan vi arbeider med menneskerettigheter, miljø og samfunnsansvar.
Oppfølging og ansvar
  • Daglig leder er ansvarlig for at kvalitetspolitikken etterleves.
  • Alle ansatte har plikt til å bidra til at policyen følges i sitt arbeid.
  • Policyen gjennomgås årlig i Ledelsens gjennomgang som en del av kvalitets- og miljøstyringssystemet.